Turun Berat Badan bersama Zarida Abu Bakar

Tips Diet Herbalife Untuk Menurunkan Berat Badan

Salam semua

Nak tahu tips diet Herbalife untuk menurunkan berat badan ?

Ramai orang yang masih bertanya apa apa bezanya diet Herbalife dengan diet yang lain ? atau apa kelebihan turun berat badan dengan Herbalife dengan diet yang dilakukan dengan cara yang lain ? Pertanyaan ini sering saya terima dari mereka yang masih belum mengenali produk Herbalife mahupun yang sedang menggunakan produk Herbalife untuk menurunkan berat badan .


Bagaimana cara diet Herbalife ?

Diet Herbalife adalah diet yang menggunakan produk Herbalife dan mengikut aturan cara menurunkan berat badan yang sesuai dengan seseorang itu .

Cara diet Herbalife adalah dengan menggantikan makan kita dengan makanan diet Herbalife iaitu Formula 1 yang mengandungi protein yang lengkap sebanyak 2 x sehari iaitu makan pagi dan malam . Dan produk Herbalife juga mempunyai produk - produk lain yang mempunyai fungsi dan maafaat yang lain untuk membantu memberikan kesan turun berat badan dengan lebih cepat dan berkesan .  

Produk Herbalife bukanlah ubat pelansingan mahupun suppliment , ia adalah makanan iaitu nutrisi seimbang yang mengandungi vitamin dan mineral penting yang rendah kalori ,tiada lemak dan rendah GI . Inilah yang akan membantu dan memberikan badan rasa kenyang lebih lama .

Apa bezanya diet Herbalife dengan diet menggunakan produk lain ?

Kerana produk Herbalife diperbuat dari nutrisi , jadi produk Herbalife adalah makanan yang senang dan mudah disediakan untuk dinikmati oleh semua golongan yang ingin menguruskan berat badan mahupun untuk jadi lebih sihat .

Selain dari itu diet Herbalife juga adalah diet sihat alami yang bebas dari ubat - ubatan kerana menggunakan nutrisi yang diperlukan oleh badan . Dengan diet Herbalife banyak testimoni Herbalife yang telah mempunyai kesan Herbalife yang menyihatkan . Ia juga membantu memberikan tubuh badan kesan lebih sihat kerana nutrisi yang seimbang sebagai kunci kepada kesihatan yang optima .

Jadi kepada yang ingin menggunakan diet Herbalife sebagai diet yang membantu anda untuk menurunkan berat badan janganlah risaukan diet Herbalife tidak berhasil kerana ia adalah didalam jumlah yang kecil jika dibandingkan hasil dan testimoni yang ramai berpuas hati kerana menggunakan diet Herbalife untuk membantu meraka .

Berikut adalah tips diet Herbalife yang boleh membantu anda mendapatkan hasil turun berat badan dengan lebih cepat dan berkesan

1# Selalu Sarapan 
Sarapan pagi penting kerana badan memerlukan sarapan pagi yang sihat dan seimbang untuk memulakan hari anda . Pilihan sarapan pagi lengkap yang rendah lemak dan rendah kalori sangat diperlukan untuk mengekalkan tenaga yang berpanjangan . Ramai yang masih memikirkan kalau tidak mengambil sarapan pagi ia akan membantu untuk turun berat badan , namun ia adalah salah kerana sarapan pagi adalah waktu yang paling penting didalam hidup kita .

2# Makan 3 @ 4 kali sehari 
Pelikkan bila ada yang bertanya , makan banyak kali tak mengemukkan ke ? Ok makan yang dimaksudkan dengan 3 @ 4 kali itu adalah dengan makan menu yang sihat kerana ia akan membantu anda untuk menurunkan berat badan . Pilihan makanan yang rendah kalori dan rendah lemak akan membantu badan merasa lebih kenyang dan mengekalkan tenaga yang berpanjangan .

3# Air putih 
Badan memerlukan sekurang - kurangnya 8 gelas air putih sehari kerana air putih membantu didalam melancarkan metabolisme badan untuk membakar lemak . Kurang minum air masak akan menyebabkan anda makan secara berlebihan kerana kita selalu salah sangka dengan rasa lapar dan rasa dahaga .

4# Aktif bergerak
Badan kita sebenarnya digunakan untuk melakukan pergerakan setiap hari , jadi bila kita malas bergerak atau melakukan sebarang aktiviti ia tidak akan membantu anda didalam usaha untuk turun berat badan . Jadi jangan malas , banyak aktiviti yang anda boleh lakukan seperti berjalan , berjogging atau aktiviti di pusat senaman . Bergerak untuk melakukan sebarang aktiviti mampu membantu meningkatkan metabolisme badan didalam proses membakar lemak untuk menurunkan berat badan . Banyak aktiviti yang mudah anda boleh lakukan sekurang-kurangnya 10 - 20 minit samaada di rumah bersama keluarga mahupun bersama teman - teman .

5# Disiplin dan tidak menyerah kalah
Ini adalah penyakit yang sering dialami mereka - mereka yang ingin berdiet , mudah mengalah dan tidak disiplin . Kita hanya ingin melihatkan hasil yang cepat sedangkan usaha yang dilakukan hanyalah sedikit . Anda mampu berhasil didalam usaha untuk turun berat badan sekiranya lebih disiplin dan melakukannya dengan istiqomah . Jadi sekiranya anda masih tidak sanggup untuk disiplin dan mudah menyerah kalah , maka lupakanlah hasrat untuk anda berjaya turun berat badan .



Jadi fahami 5 tips diet Herbalife yang diberikan diatas untuk membantu anda berjaya mendapat hasil menurunkan berat badan dengan lebih berkesan . Bagi mereka yang baru ingin beli Herbalife atau ingin mencuba diet Herbalife sebagai salah satu usaha untuk anda menurunkan berat badan dapatkan analisa kesihatan anda sekarang untuk mengetahui produk Herbalife yang sesuai buat anda .

Bagi mereka yang ingin turun berat badan dan mengekalkannya dengan lebih banyak tips diet yang berkesan dari seorang Coach Herbalife yang berpengalaman untuk membantu anda seperti saya , anda boleh menghubungi saya di 0179735306 call/whatsapp atau boleh email terus ke ieda0106@yahoo.com





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...