Turun Berat Badan bersama Zarida Abu Bakar

APA YANG TIDAK BOLEH MAKAN BILA DIET DENGAN HERBALIFE ?

salam semua

Dengan Diet Herbalife anda boleh makan apa sahaja !


Hai semua , agak lama juga saya menyepi kan kan kan ;)


Biasanya saya memang ada masa untuk menulis blog , cuma sekarang ini saya agak sibuk sedikit , alhamdulillah sudah semakin ramai orang yang ingin sihat dengan Herbalife , jadi banyak masa yang saya habiskan dengan menjawab persoalan dan pertanyaan mereka yang berminat untuk mengetahui mengenai produk Herbalife . Syukur .. ;)

Ok hari ini saya terpanggil untuk berkongsi beberapa soalan dari email yang saya terima . Semua adalah berkaitan dengan mereka yang hendak kurus , hendak turunkan berat badan dan hendak naikkan berat badan .

Mereka bertanyakan pada saya , kak , diet dengan Herbalife ini ada pantang larang ke ?

Pantang larang dari segi makanan lah .. Apa yang tidak boleh makan ?

Adakah makanan yang tertentu sahaja yang kita boleh makan ?
Oh ya , jawapan dari saya sangat mudah .
Dengan diet Herbalife , saya @ anda sebenarnya 
  • Boleh makan apa sahaja ! 

  • Tiada pantang larang ! 

  • Makan semua makanan yang seimbang !


saya dulu makan semua , apa yang saya rasa nak makan , saya akan makan . Makan semua jenis makanan yang saya suka tetapi mestilah seimbang ;)

Cuma saya kena beringatlah , sewaktu pertama kali saya consume Herbalife , saya memang dah set dalam minda saya , saya nak kurus dan saya nak cepat - cepat turunkan berat badan saya , saya nak pakai baju yang dah lama saya simpan dalam almari saya itu . Sedih , sebab suatu ketika dulu , sewaktu saya masih muda , saya boleh pakai baju itu . Saya tekad dan berazam .

Dengan tekad itu , saya mulakan dengan kurangkan mengambil makanan yang lebih minyak , lebih kandungan kolestrol , lebih manis dan macam-macam lagi . Saya banyak membaca melalui internet dan tidak pernah lupa bertanya dari coach saya , makanan  apa yang tidak boleh makan . Jadi dari situ saya dah boleh agak dan sesuaikan kuantiti pengambilannya .Saya belajar kira kalori dan gula dalam makanan , sampai satu-satu masa , saya bawa bersama carta  kalori setiap makanan bila saya nak mula mengambil sebarang hidangan di luar . Hahahah bayangkan ;) 


Tetapi semua itu mudah bagi saya kerana bebetulan pula saya memang jenis yang suka makan mee hun dan mee , jadi saya sesuaikan dengan penyediaannya , saya kurangkan minyak sewaktu memasak , ada kalanya saya tidak menggunakan minyak langsung , saya hanya rebus dengan bahan-bahannya sahaja .. seperti buat mee hun sop juga tetapi tidak tumis lah .

Macam -macam lagi sebenarnya cara untuk kita elakkan dari makan makanan yang banyak kuantiti minyak dan lemak ini . Kalau saya rasa nak makan ayam , saya akan masukkan didalam hidangan saya itu dengan ayam yg direbus , dan pastinya saya lebihkan sayur2an . Wah .. memang enak ! ..  

Dulu masa saya belajar , saya suka makan maggie , maggie tu kalau tiada perisa dia , memang tidak sedap kan , haa sekarang saya masih lagi menikmati maggie tetapi saya buang perisa dia , saya gantikan dengan bawang putih dan merah sahaja . Saya pelbagaikan bahan untuk dimasak bersama maggie saya itu . Sedap ! , rasa hendak makan selalu pula :) 

Sebenarnya , dengan Herbalife anda tidak perlu memikirkan apa yang tidak boleh makan . Diet Herbalife adalah diet yang terbaik buat saya , sungguh luar biasa ! , kenapa ? kerana dengan diet Herbalife saya masih boleh makan apa sahaja ! Tidak perlu sekat , tidak boleh makan itu , tidak boleh makan ini . Itu lah yang membuatkan saya semakin hari semakin suka dengan makanan sihat ini . 

Jadi , kepada anda yang ingin merubah kehidupan anda dengan produk Herbalife dan ingin mendapatkan atau pun ingin mengetahui bagaimana saya berjaya turun berat badan dengan Diet Herbalife , saya yakin boleh membantu anda didalam menguruskan berat badan anda . 

Hubungi saya sekarang : email 0106@yahoo.com [ call/sms/whatsapp 017 9735306 (digi) / 018 2121619 
( u-mobile)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...