Turun Berat Badan bersama Zarida Abu Bakar

TIPS SIHAT : 3 JENIS MAKANAN ATASI PERUT BUNCIT

Salam semua

Have you had your shake today ?

Ketahui Tips Sihat : 3 Jenis Makanan Atasi Masalah Perut Buncit Anda

Amalan pemakanan bagaimanakah yang anda amalkan punca perut anda buncit atau dikenali dengan lemak dibahagian abdomen ? . Pasti dikalangan kita yang tidak sedar 3 jenis makanan ini sebenarnya boleh mengatasi perut buncit dan untuk anda amalkan .

" wow .. lama tak jumpa , sekarang semakin berisi terutama di perut ? " 

" kak , berat saya dah ideal , tapi saya ada masalah perut buncit " 



Ini semua adalah sebahagian dari teguran dan pertanyaan yang sering saya dengar . Kebanyakan dari mereka sentiasa risau dengan masalah perut buncit tanpa memikirkan kembali apakah punca perut buncit dan bagaimana untuk mengatasinya . Ungkapan ini semua sering kita dengar didalam perbualan sesama kita atau orang-orang disekeliling kita kerana memiliki perut buncit memang mendatangkan masalah dari segi rupa paras tubuh anda . 

Apakah faktor penyebab dan bagaimana untuk atasi perut buncit ?

Saya juga mengalami masalah perut buncit ini suatu ketika dulu , terutama sekali selepas saya melahirkan anak yang ke 3 . Perut semakin ketara buncit ketika memakai pakaian yang menampakkan bentuk badan . Saya pernah mengambil jalan penyelesaian dengan melakukan senaman ringgan dirumah . Namun ternyata usaha saya tidak membuahkan hasil kerana ia bersifat sementara kerana kekangan kerja dan waktu yang saya alami . 

Alhamdulillah setelah mengenali produk Herbalife sebagai diet sihat daripada Coach saya , saya mula nampak kesan penurunan berat badan dan juga sedikit demi sedikit mengatasi masalah perut buncit saya . Diet Herbalife yang lengkap mengandungi pelbagai jenis nutrisi mempercepatkan proses penyingkiran lemak didalam badan saya . 

>> ketahui bagaimana Diet Herbalife membantu kesihatan jadi lebih baik

Tahukah anda jenis makanan yang dapat membantu proses mempercepatkan penyingkiran lemak dan atasi perut buncit .



Protein 

Selain dari mengamalkan shake Formula 1 sebagai meal replacement saya , saya juga mengamalkan pengambilan protein didalam makanan biasa saya kerana menurut kajian makanan yang mengandungi protein yang tinggi memerlukan kalori yang banyak untuk proses pencernaan dan membantu meningkatkan proses metabolsime didalam badan . Contoh makanan yang mengandungi protein tinggi adalah ayam , daging merah dan ikan . Jadi pastinya tidak menjadi masalah bagi anda untuk mengambil protein lebih didalam makanan harian anda kerana semua orang boleh makan ikan , ayam dan daging . 

Makanan berempah 

Anda pastinya pernah mengalami situasi berpeluh-peluh apabila mengambil makanan yang pedas dan berempah . Pengambilan cili dan lada yang mengandungi rempah ratus dan capsaicin juga sangat bagus yang mampu meransang kadar metabolisme didalam badan. Ini memudahkan lagi bagi saya kerana dengan adanya Teamix herbalife yang juga mampu membakar kalori didalam badan dan membantu penyingkiran lemak didalam badan  . 

Sayur - sayuran hijau 

Pastinya sayur - sayuran hijau adalah diantara makanan terbaik untuk perut anda . Kebanyakan sayur - sayuran hijau mengandungi kalori yang rendah tetapi tinggi dari segi kandungan fibernya . Kandungan fiber yang tinggi akan menyebabkan perut anda mudah kenyang untuk jangka masa yang lama . Banyak contoh - contoh sayuran yang tinggi fiber seperti bayam , timun , brokoli , kacang hijau sebagai pilihan yang baik dijadikan menu salad dan snek anda !

Bagi saya kenapa saya memilih produk Herbalife sebagai Diet sihat saya adalah kerana ia juga membantu saya mengatasi dan memperbaiki masalah kesihatan saya . Kandungan shake Herbalife yang lengkap dengan protein yang tinggi , kandungan sayur - sayuran dan rempah ratus yang terpilih . Dimanakah lagi dan apakah makanan yang cukup lengkap sebegini yang anda boleh cari diluar sana sekarang dengan penyediaan yang sangat mudah tidak sampai 5 minit .  

>> klik untuk ketahui bagaimana saya berjaya turun 24kg dengan produk Herbalife 

Sebenarnya ramai yang tidak sedar dengan mengamalkan diet yang salah sehingga terpaksa berlapar dan dalam masa yang sama menyiksa tubuh anda semata - mata untuk menurunkan berat badan . Ye , produk Herbalife merupakan solusi yang terbaik dan sebagai produk berteknologi tinggi dimana sel - sel didalam badan akan dibekalkan dengan nutrisi yang seimbang . 

Ia dicipta sebagai langkah untuk mengurangkan pengambilan kalori didalam seharian anda sebagai pengganti makanan supaya kalori yang dimakan kurang dari apa yang tubuh anda mampu bakar . Tetapi didalam masa yang sama ia membekalkan tubuh anda segala zat makanan yang badan anda perlukan .

Perkara yang sama orang pernah tanya saya , adakah Herbalife ubat yang mampu merawat penyakit . Oh tidak sama sekali , ia bukanlah ubat tetapi nutrisi , sel yang cukup dengan serat dan vitamin yang diperlukan oleh badan kita . Herbalife tidak juga menjanjikan kesan setiap individu itu sama dan specific ia semua bergantung kepada tahap kesihatan seseorang dan dengan izin allah .

Ingat logik akal , sekiranya kita berikan tubuh badan kita dengan makanan yang berminyak dan tidak baik pastinya badan kita akan berikan kesan yang tidak baik juga , begitu juga sebaliknya kerana pengambilan pemakanan sihat dan makan tidak berlebihan adalah sunnah nabi dan insyaallah ia akan berikan yang terbaik buat diri kita .


Jadi jangan tunggu lama lagi kerana anda perlu berubah , jadikan amalan pemakanan sihat dan rendah kalori sebagai medium untuk membantu didalam proses penurunan berat badan anda dan jadi lebih sihat  .

Mulakan langkah anda sekarang dengan
  •  mendapatkan analisa kesihatan percuma dan harga produk Herbalife 
  •  menghubungi saya untuk mendapatkan produk Herbalife anda sekarang
  •  untuk melantik saya sebagai Coach Herbalife anda , kerana saya yakin dapat membantu anda untuk  mendapat kesan yang anda inginkan 

Jom mulakan langkah anda untuk sihat sekarang !

hubungi saya sekarang : email 0106@yahoo.com [ call/sms/whatsapp: 0179735306 (digi) 018 2121619 (u-mobile) [[ wechat : iedaimmi




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...